AdSense

joi, 25 octombrie 2007

Planorism

Sa zicem ca un dragutz de coleg(nu dau nume, da va dati si singuri seama cine e(Raul)) ....ma bate la cap sa scriu un articol....si asta pentru a face trafic, pentru ca lumea sa dea click pe nush ce reclama si nu mai stiu eu ce....asa ca adunandu-mi toti neuronii si punandu-i la contributie(nush daca am scriu eu prea corect cuvintele astea cu "-") am hotarat sa va postez si voua cate ceva dintr-ale planorismului.



Sa incepem cu inceputul....mai intai pentru cei mai inapoiati care nu stiu cum arata un planor, am sa postez o poza mai jos:

Apoi pentru cei pasionati de acest sport si doresc o cariera in acesta am sa va postez cateva informatii despre acesta....daca nu intelegeti ceva sau doriti mai multe informatii...inghititi in sec si incercati sa va dati seama singuri despre ce este vorba.

SO:

Elevii planorişti efectuează primul zbor, aclimatizarea, cu motoplanorul zburând deasupra oraşului(teoretic), timp în care au ocazia să admire peisajul de la înălţime şi să se obişnuiască cu senzaţia din timpul zborului.
După aclimatizare, zborurile de formare se execută cu planoare de tip IS 28 B2, planoare biloc în tandem, remorcate de automosor.(stiti voi :-j )

În primele zboruri sportivii se familiarizează cu bordul planorului şi comenzile, efectuând treptat o serie de exerciţii:
- Zborul în linie dreaptă care presupune orientarea după un reper de la sol.
- Salutul aviatorului. (nici dupa 2 ani de planorism nu stiu inca ce e ala :-??)
- Efectuarea virajului.
- Decolarea.
- Zborul în tur de pistă şi aterizarea.
- Vria - se realizează din zbor termic sau din remorcaj de avion(PZL 104 WILGA), şi fiindcă se poate întampla şi în mod accidental, acest exerciţiu pregateşte elevii pentru ieşirea din această situaţie.
- Zbor termic.
- Control pentru simplă comandă.
- Zbor în simplă comandă. (cu mult noroc si multe zile...poate reusitit sa aveti chiar mai multe zboruri)
- Zbor de control în vederea obţinerii brevetului de pilot planorist(se da examen :-ss)

După zborul în simplă comandă tinerii curajosi au “deosebita plăcere” de a fi “botezaţi” în patul de spini pregătit de colegii lor.
În al doilea an piloţii încep zborurile termice în dublă şi simplă comandă.Urmează zboruri de distanţă pentru care se face recunoaşterea cu motoplanorul.(in legatura cu motoplanorul....luati-va gandul de la el)
Zborurile de antrenament în zonă durează tot mai mult, în mod progresiv, până la atingerea normei FAI de 5 ore. Pentru obţinerea insignei FAI - C de argint acestei probe i se adaugă câstiguri de 1000 m înalţime şi un zbor de distanţă.Această insignă autorizează participarea piloţilor la diverse concursuri.
Piloţii sportivi avansaţi efectuează zboruri şi cu planoare monoloc IS 29 D2.După obţinerea C-ului de argint, piloţii îşi dovedesc măiestria încercând să obţină şi C-ul de aur (cu 1,2 până la 3 diamante) sau insigna zborului de 1000 km distanţă.

Niciun comentariu:

Google Search

Google

Vizitatori online...